پرسشنامه پردازش شناختی

یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 نویسنده: نگار موسوی |

پرسشنامه پردازش شناختی به صورت فایل ورد و قابل ویرایش بوده و یکی از پرسشنامه های معتبر در مورد  پردازش شناختی  بوده دارای 10  صفحه می باشد

پرسشنامه پردازش شناختی

پرسشنامه پردازش شناختی (CPI) که کروز در سال ۱۹۹۹ برای کمک به روند تشخیص افتراقی[۱] اختلال یادگیری  خاص برای سنین ۷ تا ۱۹ سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از ۱۲۰۰ دانش­آموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانش­آموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می­تواند پایایی افتراقی زیر گروه­های خاص اختلال یادگیری و ترویج درک واضح­تر اختلال یادگیری همراه با مداخلات آموزشی مناسب بدست بدهد.  این پرسشنامه در یک فرآیند دو مرحله­ای استاندارد­ شده که بیش از یک سال به طول انجامیده است. مرحله اول فرایند، شامل توزیع فرم­های نمره دهی  CPI به بیش از ۵۰۰۰ خانواده در منطقه برون شهری مینه­سوتا بود که حدودا ۱۰۰۰ نفر از والدین و دانش­آموزان فرم نمره­دهی را تکمیل کرده و برای تحلیل اطلاعات تحویل دادند. فاز دوم، شامل ارسال یک برنامه نمره­دهی CPI  روی شبکه اینترنتی بود که هر شخص با اتصال به اینترنت مجاز به شرکت در فرآیند استاندارد سازی بود که جمع آوری داده­ها را از سراسر آمریکا آسان کرد. در نهایت هدف این ابزار آن بود که بتواند مکمل شیو­های استاندارد اندازه گیری و همچنین اطلاعات کمی باشد که والدین در مورد یادگیری فرزندان و مهارت شناختی و مهارت­های یادگیری آنان ارائه داده اند. مدل پردازش اطلاعات انتخاب شده برای  CPIشامل ۶ حوزه عمومی از پردازش شناختی است که هر کدام بر اساس نظریه­های پژوهشی یادگیری و شناخت می­باشند. این شش حوزه شامل پردازش بینایی (۱۰ سوال)، پردازش شنوایی (۱۰ سوال)، پردازش متوالی/منطقی (۹ سوال)، پردازش مفهومی/انتزاعی (۱۰ سوال)، سرعت پردازش (۱۰ سوال) و توجه (۹ سوال) می­باشد. این حوزه­های گسترده پردازش به دلیل حمایت قوی تاریخی و تجربی به همراه مفاهیم آموزشی مستقیم که هر یک ارائه می­دهند، انتخاب شده­اند. سنجش شنوایی و بینایی قدیمی­ترین و گسترده­ترین بخش­های حوزه­های تحقیق شده پردازش هستند. وقتی مفهوم اختلال یادگیری برای اولین بار مطرح شد، این دو بخش حوزه­های پردازش اولیه بوند. مقیاس­های هوشی مختلف از قبیل مقیاس وکسلر[۲]، مک کارتی[۳]،  آزمون ترسیم یک داستان[۴]، استنفورد-بینه[۵] و غیره به تاکید بر این حوزه­های اولیه ادامه دادند. حوزه پردازش متوالی/ مفهومی که گاهی اوقات به عنوان پردازش متوالی/ همزمان یا پردازش متوالی/ جامع نامیده می­شود، سنجش آن به طور مستقیم از طریق تحقیقات عصب شناختی[۶] گسترده تکامل یافته است. سرعت پردازش، یکی از حوزه­های پردازش شناختی اخیرا شناسایی شده که به خوبی  از طریق پژوهش پشتیبانی شده است. سرعت واقعی انتقال عصبی اندازه گیری شده و همبستگی منفی آن با برخی از انواع مشکلات یادگیری (به عنوان مثال، سرعت پردازش کم برابر است با احتمال زیاد مشکلات یادگیری) مشخص شده است. حوزه عملکرد اجرایی[۷]، با توجه به افزایش محبوبیت این ساختار شناختی در جوامع آموزشی و سلامت روانی[۸] به نسخه پنجم CPI اضافه شده است. این حوزه اشاره به توانایی کلی برای مدیریت و یا نظارت بر تمام فرآیندهای مختلف شناختی و عاطفی دارد، این شامل شروع، برنامه­ریزی، سازماندهی، اجرای وظایف مختلف و همچنین توانایی کنار آمدن با تغییر و یا تنظیم پاسخ­های عاطفی است. افراد با مسائل مربوط به عملکرد اجرایی اغلب نیاز به ساختار بیرونی[۹] (به عنوان مثال، لیست­ها، برنامه­ها و غیره) دارند و عموما به خوبی به افزایش ساختار و قابلیت پیش­بینی در زندگی خود پاسخ می­دهند. ضعف در این زمینه اغلب با اختلال نقص توجه[۱۰] همراه است (کروز، ۱۹۹۹)

هدف از هر مدل پردازش اطلاعات این است که به توضیح دلایلی برای مشکلات آموزشی تجربه شده توسط دانش­آموزان بپردازد. مدل پردازش استفاده شده در CPI، نه تنها به توضیح مشکلات موجود کمک می­کند بلکه هدایت خاص به همراه مداخلات، با قدرت پیش­بینی مشکلات دیگر حوزه­ه­ها ( آموزشی و غیر آموزشی) را که عموما به یک سبک خاص پردازش اطلاعات وابسته هستند، فراهم می­کند (کروز، ۱۹۹۹) . CPIبه عنوان بخشی از یک ابزار ارزیابی جامع[۱۱]  به کار گرفته می­شود و تنها وسیله برای شناسایی اختلال یادگیری در نظر گرفته نشده است، اما به عنوان یکی از اجزای ارزیابی آموزشی گسترده مناسب است. ممکن است مناسب­ترین استفاده از CPI به عنوان یک ابزار غربالگری قبل از ارجاع[۱۲] برای ارائه نشانه­های اولیه سبک یادگیری/ پردازش دانش­آموزان برای پیگیری به وسیله ابزارهای جامع­تر شناختی و تحصیلی است (کروز، ۱۹۹۹).


جهت دانلود متن کامل پرسشنامه پردازش شناختی کلیک نمایید

   


پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک

یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 نویسنده: نگار موسوی |

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک  به صورت فایل ورد و قابل ویرایش بوده و یکی از پرسشنامه های معتبر در مورد  اضطراب اجتماعی جرابک  بوده دارای 2  صفحه می باشد

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک[۱]

معرفی ابزار: این پرسشنامه در سال ۱۹۹۶ توسط ایلینا جرابک برای سنجش اضطراب اجتماعی ساخته شده است. این ابزار دارای ۲۵ سوال ۵ گزینه ای با گزینه های تقریبا همیشه، اغلب اوقات، گاهی اوقات، بندرت، تقریبا هیچ وقت است. این پرسنامه توسط سام دلیری (۱۳۸۱) در ایران روی یک گروه ۴۷۷ نفری از دانش آموزان اجرا شده است و روایی و پایایی آن مطلوب گزارش شده.

روایی ابزار: با استفاده از روش تحلیل عاملی، ۵ عامل شامل ترس از بیگانگان، ترس از ارزیابی توسط دیگران، ترس از صحبت کردن در جمع، ترس از انزوای اجتماعی، و ترس از آشکار شدن علایم اضطراب استخراج شده است که این ۵ عامل ۲۳/۴۷ درصد واریانس کل تست را تبیین می کنند (سام دلیری، ۱۳۸۱). در پژوهش حاضر نیز پایایی ابزار به روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید که ضریب حاصله ۸۷/۰ بود.


جهت دانلود متن کامل پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک کلیک نمایید

   


مقاله شهر ورامین

سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 نویسنده: نگار موسوی |

مقاله شهر ورامین  شامل   48 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از مقاله های جامع و کامل در مورد  شهر ورامین  می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

فصل اول

موقعیت طبیعی شهر ورامین

موقعیت شهرستان ورامین در استان تهران

شهر ورامین در ۴۰کیلومتری جنوب شرقی تهران و در حاشیه شمال غربی کویر مرکزی و در طول جغرافیایی ۵۱ درجه ، ۴۰ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۳۰دقیقه در ارتفاع تقریبی ۱۰۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است .

مساحت دشت آبرفتی آن حدود ۱۳۹۷۰۰ هکتار است . واحد هیدرولوژیک  ورامین با وسعت حدود ۱۹۱۶۰۰۰ هکتار محدوده بزرگتری است دشت ورامین از نظر تقسیمات کشوری بخشهایی از شهرستان ورامین ، ری و پاکدشت شامل می شود بخش اعظم حوزه شهری ورامین از نظر تقسیم بندی حوزه های آبریز در دشت ورامین و قسمتهای جنوب شرقی آن در واحد هیدرولوژیک گرمسار قرار دارد .

مساحت شهرستان ورامین ۱۷۸۸۰۰ هکتار و وسعت حوزه شهری ورامین ۲۰۴۰۰هکتاراست .

شهرستان ورامین با مساحت حدود ۱۷۸۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت ۲۸-۵۱ تا ۴-۵۲ طول شرقی و ۵۳-۳۴  تا ۲۸-۳۵ عرض شمالی قرارگرفته است از سمت شمال به شهرستان پاکدشت از غرب به شهرستان ری و فشافویه ازجنوب و جنوب غربی به استان قم و از شرق و جنوب شرق به استان سمنان محدود می گردد.

از نظر تقسیمات اداری سیاسی شهرستان ورامین دارای ۴ شهر ، ۴ بخش ، ۸ دهستان ، ۵۷ آبادی دارای سکنه می باشد شهر ورامین مرکزیت اداری سیاسی این شهرستان را داراست . (سبز نقشه ۵۹)

شهرستان ورامین در جنوب شرقی استان تهران در جلگه ای صاف و حاصلخیز واقع شده و از جنوب به دریاچه نمک ، از مغرب به حسن آباد قم و از شمال به دامنه های جنوبی البرز و از مشرق به گرمسار می رسد مساحت کل این ناحیه ۱۶۲۷ کیلومتر مربع است . که حدود ۱۷ % مساحت مجموعه شهری و ۷/۸%کل استان تهران را شامل میگردد.

ویژگیهای تاریخی ورامین :

مسجد جامع ، برج علاءالدین ، امامزاده یحیی ، نارین قلعه ، بقعه کوکب الدین ، سکینه بانو و شاهزاده محمد تعیین بافت قدیم شهر به علت از بین رفتن برج و باروی قدیمی شهر و جایگزینی تأسیسات شهری در قرن حاضر بسیار دشوار می باشد.

بنای تاریخی

برج آرامگاهی علاءالدوله به صورت یک بنای منفرد در شمال مسجد جامع و در کنار میدان اصلی ورامین واقع است . برخی از متون این برج را علاءالدین نامیده اند . چنانچه از کتب انساب بر می آید نسب او به امام سجاد می رسد.

این برج که از آثار ممتاز قرن هفتم (۶۸۸) ه . ق و مربوط به دوره سلجوقی می باشد. دارای ۱۲ متر ارتفاع و ۵ متر ارتفاع سقف مخروطی (گنبد ) و از نظر زاویه بندی ، ترکیب آجر، کاشیکاری و خطوط کوفی یکی از نمونه های منحصر به فرد می باشد که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است . این برج در سال ۱۳۱۰ جزء آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است .

تعمیرات بنای برج د رسال ۵۶ شروع شد و در سال ۵۷ این تعمیرات متوقف شد که به دنبال آن و در طی سالهای بعد از آن عده ای با آسیب وارد کردن به بخشی از نرده های حفاظتی بنا اقدام به احداث دکه در کنار دیوار برج و محوطه اطراف نمایند که باعث شده اطراف بنا به زباله دانی ، محل نصب آگهی و تجمع متکدیان و دستفروشان تبدیل شده است . از سوی دیگر عدم رعایت حریم بنا توسط ساختمان مجاور ، دیر فضایی نامناسبی ایجاد کرده است .

 موارد زیر از عواملی است که باعث ارزش و رونق بنا شده است .

۱-  استفاده ی مناسب از فضای داخلی و محوطه برج مانند برگزاری کلاسها و نمایشگاه های فرهنگی و فرهنگی و هنری

۲-  زدودن هر گونه عامل مزاحم از اطراف بنا

۳-  حفظ حریم ارتفاعی بنا توسط کاهش ارتفاع ساختمانهای مجاور

۴-  نورپردازی مناسب در شب برای زیبا ساختن و جلوه بنا

ویژگی های آب و هوایی و اقلیم ورامین

شرایط آب و هوایی یکی از عوامل طبیعی مهم در استقرار و شکل گیری سکونتگاههای انسانی (شهری و روستایی ) است . جوامع انسانی در مراحل اولیه سکونت به این فاکتور مهم توجه ویژه داشته اند. این عوامل طبیعی در شکل گیری سکونتگاههای مختلف در منطقه ورامین که دارای قدمت تاریخی است از عوامل موثر بوده است .

دما :

حاصل از پارامترهای دمایی نشان می دهد دی ماه کمترین دما و تیر ماه بیشترین دما را دارا میباشد این نحوه توزیع دما نشانگر استقرار پرفشار حاره در فصل تابستان در منطقه و استقرار بادهای غربی در نتیجه ریزش هوای سرد در عرض های بالا در فصل سرد سال است .

یخبندان :

تعداد روزهای یخبندان در منطقه ورامین ۱۹ روز و مربوط به ماه دی است ماههای اردیبهشت ؛ خرداد ، تیر ، مرداد و شهریور روزهای بدون یخبندان را در این منطقه دارند . بیشترین مقدار رطوبت نسبی نیز در دی ماه ۸۰/۲% گزارش شده است .


جهت دانلود متن کامل مقاله شهر ورامین کلیک نمایید

   


مقاله سلطان حسین بایقرا

سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 نویسنده: نگار موسوی |

مقاله سلطان حسین بایقرا شامل   19 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از مقاله های جامع و کامل در مورد   سلطان حسین بایقرا می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

سلطان حسین بایَقرا

حسین بن منصور بن بایقرا، از نوادگان بایقرا پسر عمر شیخ تیمورى بود که بعد از ابو سعید در هرات به فرمانروایى نشست «۸۷۵ ق / ۱۴۷۰ م».

دربار هرات :

دربار او یک مرکز درخشان از ادب و هنر عصر بود . به طورى که هرات کانون بزرگى از فرهنگ و دانش عصر به شمار مى‏رفت. وزیر دانشمند، شاعر و نویسنده اُزبک او ، امیر علیشیر نوایى، روح واقعى این کانون و حامى و مربى دانشمندان و هنر پروران وابسته به دربار سلطان حسین بایقرا بود.

در این کانون پر آوازه افرادى همچون عبدالرحمن جامى، شاعر و عارف نامدار، کمال الدین بهزاد، نقاش و صنعتگر معروف، و میر خواند مورخ مشهور عصر، درخشیدند .

همچنین پاره ای علمای معروف نیز در هرات پرورش یافتند و توسط سلطان حمایت شدند . از میان ایشان نام ملا حسین واعظ کاشفى معروف است .

به علاوه در مدرسه بزرگى که سلطان به وجود آورد، هزاران عالم و طالب علم به حمایت سلطان و وزیرش ، سرگرم تحصیل و تحقیق و تألیف بودند.

انحطاط نهایی تیموریان ایران :

سلطان حسین بایقرا در ۹۱۲ ق / ۱۵۰۶ م دار فانى را وداع گفت که با مرگ او، حفظ باقیمانده قدرت تیموریان نیز غیر ممکن شد. انحطاط تیموریان که به خصوص از مرگ شاهرخ شروع شده بود .

چنانچه همزمان با آغاز منازعات خانگى فرزندان و نوادگان تیمور این انحطاط آغاز گشت . خصوصا که نواحى غربى ایران را از همان ایام، عرصه رقابت و نبرد دو طایفه متخاصم ترکمان شده بود .

هر کدام از این دو طایفه ، یعنی قراقویونلو و آق قویونلو مدتى در آذربایجان و حتى در عراق و فارس حکومت و قدرت یافتند .

سرانجام خاندان صفویه در آذربایجان و ولایت جبال( یا همان غرب و مرکز ایران فعلی ) و عراق عجم ( یا همان ایران فعلی بدون خراسان ) ، وارث قدرت آنها شد .

صفویه یا همان اولاد شیخ صفى الدین اردبیلی زاهد و صوفی ساکن و متولد اردبیل ، بالاخره چندى بعد با تسخیر هرات ، آخرین بازمانده قدرت تیموریان در خراسان را نیز خاتمه دادند .

بزم سلطان حسین بایقرا

امیرزاده ای تنها

با تکرار چشم های بادام تلخش

در هزار آینه ی شش گوش کاشی

به نیمروزی گرم در سال هزارو پانصد و چهارده ترسایی شاهزاده تهماسب میرزا به امارت هرات قدم به باغ سلطان حسین بایقرا گذاشت. چه دید و چه شنید شاهزاده ی خردسال به درستی نمی دانیم. آنقدر می دانیم که ده سالی از مرگ سلطان حسین بایقرا و میرعلیشیرنوایی وزیر خردمند و هنردوست آخرین شاه تیموری می گذشته است. شاید در شش – هفت سالی که ازبک ها بر شهر فرمان رانده بودند چندان هم ویرانی به بار نیامده بوده و شاهزاده ی جوان صفوی می توانسته است که بازمانده ی محفل هنرمندان و شاعران روزگار افسانه ای هرات را گرد هم آورد. خیلی زود جمعی تازه شکل می گیرد که شمع محفل آن کمال الدین بهزاد و هاتفی شاعر هستند. شاهزاده ی خرد سال در میان هنر و فرهنگ این بزرگان می بالد و بخت آن دارد که از بزرگترین نقاش همه دوران ها درس نگارگری بگیرد و آیین هنرمندی بیاموزد. و در کنار هنرآموزی با اندیشه ی باغ ایرانی و زمینه های اشراقی و فلسفی آن آشنا شود

لحظه هایی از تفرج شاهانه در باغ را که اینک می داند برساخته ی اندیشه ای کهن است، راه به ساختمان زیبای آجری کاخ کج می کند تا تک مضراب های کاشی های فیروزه و لاجورد را بر تاقی های سرسرا و حوضخانه در ذهن معنا کند. دستار دوازده ترک سرخ حیدری، بر سر و گردن کودکانه اش سنگینی می کند اما سکوت دلپذیر حوضخانه دوباره به اندیشه ی باغ بازش می گرداند؛ به راستی چگونه بزمی بوده است بزم سلطان بایقرا

استاد بهزاد و هاتفی شاعر از بزم سلطان حسین بایقرا یاد می کنند و شاهزاده را هوای درک آن بزم قلم به دست می دهد تا بیاموزد طرح زدن و خوشنویسی را و بیاموزد آیین هنرپروری و هنرمندی را. شاهنامه ی شاه تهماسبی میوه ی این اشتیاق تهماسب میرزا بود برای درک لمحه ای از آن باغ رویا، باغ سلطان حسین بایقرا و محفل اندیشه و هنر فرزین خردمند سلطان، میرعلیشیر نوایی

بازگشت زودهنگام شاهزاده به تبریز و تلخی دل کندن از رویای نا تمام هرات او را بر آن داشت که آن را در تبریز که اینک خیلی زود می بایست در آن بر تخت پادشاهی بنشیند ادامه دهد. بهزاد به سمت ریاست کتابخانه ی سلطنتی منصوب می شود و سلطان محمد نقاش آموزش شاه جوان را پی می گیرد. دلشدگان و هنرآموختگان نگارگری در کارگاه های هنری تبریز گرد می آیند تا تجلی بخش شاعرانگی همه جانبه ی هنر ایرانی شوند نه از آن گونه که برخی اندیشیده اند که آن ها تنها کتاب تزیین می کرده اند. کتاب مصور ایرانی چگاله ی همه ی دانش ها و هنرها ست.

جهت دانلود متن کامل مقاله سلطان حسین بایقرا کلیک نمایید

   


پاورپوینت ماهواره های فضایی

شنبه 2 اردیبهشت 1396 نویسنده: نگار موسوی |

پاورپوینت ماهواره های فضایی  شامل 14 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مورد ماهواره های فضایی   می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

حقیقی از یک رویا

ای گروه جن وانس اگر می توانید از کرانه های آسمان وزمین راه فراری یافته بگریزید این کار را بکنید. لیکن از حساب ما وعذاب ما گریزی ندارید مگربا حجت وعذر موجه                             آیه سوم از سوره شریفه الرحمن

شاید از آن زمان که قابلیتی چشم به آسمان دوخته بود تا از پرنده ای نحوه دفن کردن هابیل را بیاموزد یا شدادها وفرعونها بربال پرندگان غول پیکرکجاوه می‌ساختند رویای پروازدر اندیشه آدمی بود.

وچون انسان ذاتا کنجکاو وجستجو گر آفریده شده هرگز نسبت به پدیده های دنیای اطراف خود متفاوت نبوده است وهمه اختراعات وکشفیات دانشمندانه رشته های مختلف علمی وحتی بوجود آمدن علم ودانش بمنظور اغناء همین عزیزذاتی بوده است وازآنجا که طبیعت خلقت آدم با هدف تکامل خویش و پدیده های اطراف اوست انسان نمی تواند به چراهای ماورای خود بی تفاوت مانده ودر جهت پاسخ یافتن برنیاید وقرآن کریم این آیات روحبخش وهدایت گرد درآیه از سوره های خویش اعجاز خود را نمایان می سازد تا متقین راه تکامل خویش را بازیابند وقتی خداوند در دومین آیه از سوره بقره به این امر اشاره می کند که قرآن کتاب متقین است به یقین به این معنی نیست که قشرخاصی از مردم باید از این کتاب استفاده کنند بلکه هدف ازبیان این مطلب آن است آ آن که درآیات این کتاب تدبر می کنند وبه فرامین آن با ایمان واعتقاد عمل می کنند لایقان واقعی این کتابند وتاریخ اسلام انواع قرآن خوانها را نشان داد. عمروعاص عبدالرحمن بن معجم مرادی هریک به نوعی قرآن خوان بودند اما یکی قرآن را (بزاری برای خود نمائی وفریب ودیگری قرآن را وردی از روی تحجروتعصب جاهلانه مورد استفاده قرار میدادند وعلی (ع) و حسین (ع) وفاطمه (س) وزینب (س) وابن سیناء وابوریحان، و… با تدبروژرف نگری درآیات الهی خود را در لایق بودن به خواندن آن معرفی می کردند در سومین آیه سوره الرحمن با توجه به اینکه مفسرین گرانقدر اسلام به مجموعه آیه توجه کرده وتفسیر خودرا برمبنای هدف مجموعه آیهتنظیم کرده اند اما ذکر نکات با اهمیت در… آیه بسیار روشن وآشکار می نماید دراینکه جن قبل از انسان می تواند یا توانسته به آسمانها سفر کند چون درآیه برخلاف آیات دیگر نام جن قبل از انسان امده دراینکه مسیر سفر به آسمانها ذکر گردیده ( از کرانه های آسمان ) امروزه هواپیماها از خط مسیر شخصی درفضا جهت پروازاستفاده می کنند ودرانتهای آیه اشاره گردیده که با حجت و عذر موجه می توان به چنین سفری رفت همین کنجکاوی در یک آیه را با کنجکاوی نیوتون به افتادن سبی از درختی مقایسه کنید ونتیجه ای که این دانشمند گرانقدر از یک حرکت بسیارساده طبیعت گرفته واولین گام واولین حرکت را در علم فضا نوردی بنیان نهاده وثابت نموده که انسان می تواند با هدفی متعالی (حجت) وبا ابزاری قابل اطمینان ( عذری موجه) سفر فضائی ( ازکرانه ها) به کرات دیگر ( آسمانها) دسترسی پیدا کند ورویای دیرین بشر را به حقیقتی آشکار تبدیل نمایند.


ماهواره های نخستین

شبی در تابستان ۱۶۶۶ میلادی در مکانی درنزدیکی روستای ودلزتورپ در کشور انگلستان سیبی از درختی فروافتاد افتادن این سیب فردی را که درکنار درخت نشسته بود به فکر فروبرد در ۱۴ اکتبر ۱۹۵۷ نیز یک گوی فلزی به وزن ۸۴ کیلوگرم وقطر۵۷ سانتی متربه سوی مداریس برگرد زمین پرتاب شد در سال ۱۷۲۹ میلادی در سال بعداز مرگ نیوتون کتابی مشتمل برنظریه های او انتشار یافت دراین کتاب نظریه نیوتون درباره ی چگونگی پرتاب یک ماهواره مصنوعی به بالای زمین بیان شده بود دراین کتاب یک کوه بلند بر روی زمین تصورشده بود که بربالای آن توپی قرار داشت توپ گلوله ها را به موازات سطح زمین پرتاب می کرد از این رو ونظر نیوتون به این بود که سرانجام می توان گلوله را با چنان سرعتی شلیک کرد نیوتون نشان داد که گلوله را از دهان توپ به بیرون پرتاب می کند دقیقا براساس همین اصل بود که شوروی در سال ۱۲۵۷ پرتاب ماهواره در اسپوتینک – ۱ را انجام داد.

اگرچه اسپوتینک یک دستگاه نسبتا ساده بود وکاری فراتر از اثبات اندیشه نیوتون انجام نداد اما با این حال یک دسته رویدادهای شگفت انگیز را بدنبال خودآوری ومسابقه فضایی را آغاز کرد.

نخستین پرتابها

اولین تلاش آمریکا برای پرتاب ماهواره به فضا به شکست شگفت انگیزی منجر شد پرتاب ماهواره ی آمریکا در۶ دسامبر ۱۹۷۵ درست دو ماه بعدازپرتاب در اسپوتینک ها انجام گرفت. موشک « وانگارد » که سوزنی شکل بود وطول آن تقریبا به ۷/۲۲ مترمی رسد برروی سکوی پرتاب آماده روانه شدن به سوی فضا بود.

اسپوتینک ۲۰ نخستین ماهواره ها سرنشین دار بود این ماهواره حاصل یک سگ بود این سگ « لایکا » نام داشت لانه فضایی (لایکا ) ماهواره بسیار بزرگی بود که وزن آن به ۵۰۹ کیلوگرم می رسید متاسفانه ماهواره ای که ( لایکا ) را حمل می کرد فقط برای چند روز ذخیره وامکانات زندگی داشت ازاین رو در ( لایکا ) نتوانست بیش از چند روز زنده بماند گردش به دور زمین در گذشت موشک اصلاح شده ی …… که بعدا …. نام گرفت ماهموارهی قلمی شکلی به وزن تقریبی ۶/۱۳ کیلوگرم را در مداری به دور زمین قرار داد ایت ماهواره (اکسپلو-۱) نام بود اکسپلور-۱ مثل مدار اسپوتینک -۱ تخم مرغ شکل بود ابزارهای تعبیه شده در « اسپلور» تشعشعات کیهانی دمای فضا ومیزان متربه شما بواره های ریز را اندازه گیری می کردند.


جهت دانلود متن کامل پاورپوینت ماهواره های فضایی کلیک نمایید

   


پاورپوینت بیلبورد

شنبه 2 اردیبهشت 1396 نویسنده: نگار موسوی |

پاورپوینت بیلبورد  شامل 17 صفحه به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد که یکی از پاورپوینت های جامع و کامل در مورد بیلبورد   می باشد و دارای منابع معتبر می باشد

مقدمه

استفاده از بیلبوردها هر روز رایج تر می شود و شاید دلیل عمده این باشد که آنها نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی قادرند با هزینه کمتری افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنند البته شکی نیست که این روزها افراد نسبت به گذشته زمان بیشتری را در حال رانندگی به سر می برند و این خود موجب گسترش تبلیغات بیلبوردی در فضای شهرها شده است. بنابراین با توجه به افزایش روزافزون بیلبوردهای تبلیغاتی، بد نیست که صاحبان شرکت ها و بنگاه های اقتصادی با هوشمندی بیشتری نسبت به سفارش بیلبوردهای تبلیغاتی اقدام کنند. تصور کنید صدها کیلومتر را پیموده اید، بدون آنکه حتی یک بیلبورد دیده باشید. شما که دائما در حال رانندگی هستید و فرصت چندانی برای خواندن روزنامه ها و تماشای برنامه های تلویزیونی ندارید، جز دیدن بیلبوردها چه راهی برای آگاهی از آخرین محصولات شرکت ها دارید؟ شکی نیست که برداشتن بیلبوردها از فضای شهری کار چندان سودمندی نیست و چنانچه تمامی استانداردهای لازم در طراحی آنها به کار گرفته شود، حتی می توان به گسترش زیبایی شهرها هم امیدوار بود. چه بخواهیم چه نخواهیم بیلبوردها به یک رسانه تبلیغاتی موثر تبدیل شده اند اما وجود بی شمار بیلبوردها در جای جای شهرها با فرهنگ ها و آداب و رسوم متفاوت موجبات نارضایتی شهروندان و انزجار آنها از دیدن این همه تابلوی تبلیغاتی را فراهم آورده است.


تعریف واژه بیلبورد

واژه “BILLBOARD” مرکب از دو بخش Bill و BOARD است. Bill دارای معنی، لایحه قانونی، قبض، صورتحساب برات، سند، اسکناس و … و Board به معنای مقوا، تخته، یا هر چیز مسطح، میز غذا، تخته پوش کردن و … می‌باشد. بیلبورد ابزاری تبلیغاتی است که از چوب، آهن، کاغذ و یا دیگر مواد قابل استفاده تشکیل شده است و در جاده‌ها، روی ساختمانها و مکانهای عمومی نصب می‌گردد.

این روزها شرکت های کوچک و بزرگ تنها راه توفیق خود را در نصب بیلبوردهای بزرگ در مسیرهای پرتردد جست وجو می کنند. به یاد داشته باشید، بیلبوردها زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کنند که آگاهانه و متناسب با فرهنگ هر منطقه در مکانی مناسب و پررفت و آمد و عاری از بیلبوردهای چندگانه نصب شوند. اینکه صرفاً بیلبوردی از طراحی مناسب و جذاب برخوردار باشد ولی تناسبی با سطح اقتصادی بازار هدف نداشته باشد، نمی تواند در جذب مشتریان بیشتر و مشغول کردن ذهن بسیاری از آنها توفیق چندانی کسب کند اما به راستی چرا این روزها افراد به دنبال راهی برای خلاص شدن از دست بیلبوردها می گردند؟

ببلبوردها بدنماهستند

برخی مردم بر این باورند که بیلبوردها، تابلوهایی بدنما و نفرت انگیز هستند. آنها از اینکه خود را در برابر این تابلوها این قدر کوچک می بینند، بیزارند. به نظر آنها محصولات تحت سلطه انسان ها هستند و حق ندارند بر بالای سر آنها خودنمایی کنند. بیشتر آنها با دیدن این بیلبوردها احساس خطر می کنند و تا حدودی از سلطه آنها بر زندگی شان بیم دارند و کمتر در برابر آنها می ایستند.

 بیلبوردها طبیعت گریزند

کم نیستند آنهایی که معتقدند بیلبوردها به طبیعت تجاوز می کنند و انسان ها را از دیدن آسمان، دشت ها و دریاچه ها محروم می سازند. در حقیقت اینها از مواجهه با چنین مصنوعاتی می گریزند و هجوم بی شمار بیلبوردها را به طبیعت به منزله از بین رفتن طبیعت شان تلقی می کنند. البته این روزها به خاطر ساخت و ساز برج های آسمانخراش انتظار دیدن آسمان کمی غیرممکن است ولی به هر حال این افراد، بیلبوردها را بیشتر مورد بی مهری قرار می دهند چراکه زورشان به صاحبان برج های بلند نمی رسد.

 بیلبوردها تحریک کننده نیستند

با توجه به اندازه بیلبوردها، برخی معتقدند این تابلوها فاقد قدرت اثرگذاری هستند. به نظر آنها بیلبوردها نمی توانند افراد را برای مدت زیادی مجذوب خود سازند چراکه عمدتاً جایی نصب می شوند که افراد فرصت لازم برای دیدن آنها را ندارند. اگرچه بیلبوردها در نگاه اول جذابیت چندانی را به بینندگان منتقل نمی کنند ولی با به کارگیری روش های جدید می توان میزان اثرگذاری آنها را به شدت افزایش داد. به طور مثال با جان بخشیدن به کالبد ساکن بیلبوردها و استفاده از عناصر طبیعی در طراحی آنها مثل استفاده از بخار روی یک فنجان چای می توان افراد بیشتری را مجذوب آنها کرد.


جهت دانلود متن کامل پاورپوینت بیلبورد کلیک نمایید

   


درباره وبلاگ


آخرین پستها


نویسندگان


آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات